Ekonomi

Beyond Meat üç aylık dönemde artan zararla karşı karşıya

Beyond Meat Inc. (NASDAQ:BYND) satışlarında %18’lik bir düşüşle çeyrek dönem için beklenenden daha büyük bir zarar bildirdi. Bitki bazlı burger köftesi, sosis ve kıymasıyla tanınan şirket, sürekli enflasyona bağlanan tüketici talebinin azalmasından etkilendi. McDonald’s (NYSE:MCD) ve Yum Brands gibi önemli müşteriler, ürünlerine yönelik tüketici harcamalarında bir yavaşlama yaşadı.

Şirketin son çeyrekte fiyatları artırma kararı, %16,1 oranında azalan hacimdeki önemli düşüşü engelleyemedi. Hacimdeki bu düşüş fiyat artışına rağmen gerçekleşirken, şirket ayrıca artan üretim ve malzeme maliyetleri nedeniyle de zorluklarla karşılaştı. Beyond Meat’in brüt kar marjı bu çeyrekte yalnızca %4,9 oranında artarak bir önceki yılın aynı çeyreğinde görülen %6,7’lik artışa kıyasla düşüş gösterdi.

eMarketer’dan analist Blake Droesch, tüketicilerin bütçelerini daraltırken yeni premium markaları denemeye daha az eğilimli olduklarını belirterek bitki bazlı endüstrinin karşılaştığı zorluklara dikkat çekti.

Finansal rakamlar açısından, Beyond Meat’in geliri, LSEG verilerine göre analistler tarafından öngörülen 75,2 milyon dolarlık ortalama tahminin biraz üzerinde, 75,6 milyon dolar olarak gerçekleşti. Şirketin ABD’deki gıda hizmetleri segmentinin geliri %16,2’lik bir düşüşle 12,3 milyon dolara geriledi. Bu, geçen yılın aynı döneminde rapor edilen %5,3’lük düşüşle 14,7 milyon dolara kıyasla daha keskin bir düşüş.

Beyond Meat’in hisse başına düzeltilmiş zararı bu çeyrekte 72 sent olarak gerçekleşti ve analistlerin beklediği hisse başına 67 sentlik zarardan daha yüksek bir seviyede gerçekleşti.

Bu mali sonuçların açıklanmasının ardından Beyond Meat’in hisse senedi fiyatı piyasa sonrası işlemlerde yaklaşık %10 düştü. Şirket, bildirilen kayıplara ve zorluklara rağmen yıllık gelir ve brüt kar marjı tahminlerini korumayı tercih etti.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu